Bonjour à vous,
Le Drop pour la version RoS sur les boss à été modifié : quand vous battez le Roi Squelette, Maghda ou tout autre sous-Boss, il sera possible que vous ne dropiez pas de rare et pareillement pour les Boss, ce sera monnaie courante de pas droper de légendaire en difficulté très élevée en éliminant ceux-ci.
Cela a été annoncé par Tsarnis (Support Blizzard) via une réponse d’un joueur qui s’étonnait de ne pas avoir dropé de rare ni légendaire en difficulté ultime:
Joueur:
Killed the Skeleton King first time with new character and dropped no rare loot besides Demonic Essence.
I created a new wizard on Hardcore and killed the Skeleton King on Master Difficulty for the first time and did not recieve any rare weapons or armor. He dropped two blue items and a Demonic Essence. I do not know if the Demonic Essence counts as a rare loot drop but I recall getting two rares on live for each first boss kill. This was done on the PTR in solo Hardcore Master Difficulty with a wizard.
Tsarnis :
This is intended. Act Sub-bosses (Skeleton King, Maghda, Cydea, etc.) do not always drop a rare item, though they have a higher chance to do so than the average monster.
Joueur:
I have killed diablo with a new character for the first time on expert difficulty and he didn’t drop any legendaries.
Tsarnis:
This is not a bug. Difficulty has no bearing at all on first kill legendaries in 2.0.1
En clair, ce n’est ni un bug, ni non-voulu mais ceci est bien un changement sur le drop.
ExiledShadows alias Xavier L’Hoir
source: Forum US Diablo 3